SNR Rolka napinająca paska rozrządu GT357.18
Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie procesem napełniania cylindrów jednostki napędowej mieszanką paliwowo-powietrzną i usuwanie produktów jej spalania. Pasek rozrządu opasany jest na kole wału korbowego i jednej lub kilku rolkach, umożliwiających jego prawidłowe ułożenie, likwidujących jego wyciągnięcie i zapewniających bezpoślizgową pracę.
W wyniku nieprawidłowego naprężenia paska dochodzi do rozsynchronizowania ruchu tłoków i zaworów. Objawia się to nieregularną pracą silnika, nadmierną hałaśliwością, spadkiem mocy i zwiększonym spalaniem. Kontrolując pracę rolki napinającej należy sprawdzić stan jej ułożyskowania, czy nie posiada luzów oraz czy pracuje we właściwej płaszczyźnie. Zauważone nieprawidłowości w pracy układu rozrządu powinny być natychmiast naprawiane. Ich lekceważenie może prowadzić do zerwania zużytego paska podczas jazdy, co może prowadzić nawet do remontu silnika.
B00G278JVC | AMAZON (ASIN) |
046 130 195B | AUDI |
1987949823 | BOSCH |
CT607 | CONTINENTAL CTAM |
V55436 | CONTINENTAL CTAM |
ATB2359 | DAYCO |
T41277 | GATES |
HTG 319 | HUTCHINSON |
0210-07-05436P | IC KROSY |
3987 | IC KROSY |
531 0199 10 | IC KROSY |
E4A030JC | IC KROSY |
E4A030PR | IC KROSY |
VKM 11265 | SKF |