CTR – części samochodowe dorównujące fabrycznym 

Początki firmy CTR wywodzą się z manufaktury części maszyn założonej w 1952 roku w Busan w Korei Południowej pod nazwą Shilla. W 1971 roku zmieniła ona nazwę na CTR (skrót oznaczający Central). Na przełomie lat 60. i 70. w Korei nastąpił boom gospodarczy. Za sprawą regulacji rządowych (między innymi zakazu sprzedaży samochodów produkowanych poza Koreą) po 1962 roku rozpoczął się gwałtowny rozwój lokalnej produkcji samochodowej, a od 1965 roku zaczęły powstawać lokalne przedsiębiorstwa, początkowo współpracujące z koncernami światowymi (Asia Motors produkująca Kia-Fiata 124 czy Hyundai z licencyjną produkcją Forda Cortiny). 

Z tego powodu CTR zmienił profil działalności, skupiając się na produkcji części zamiennych do coraz liczniejszego parku samochodowego znajdującego się w rękach Koreańczyków. Dalszy rozwój koreańskiej motoryzacji (między innymi pierwszy opracowany lokalnie samochód, Hyundai Pony z 1975 roku) dał marce świetne pole do rozwoju, a pojawienie się samochodów koreańskich w Europie i USA w latach 80. i 90. pozwoliło na szybkie wkroczenie na te rynki z pełnym zasobem części do aut koreańskich. Od 2020 roku CTR działa także w Polsce przez oddział dystrybucyjny w Warszawie. 

Części zamienne CTR to przede wszystkim części zawieszeń i układów kierowniczych. Asortyment ten nie zmienił się do dziś. Marka w dalszym ciągu jest niezależną, koreańską firmą, działa nie tylko na rynku aftermarket, ale dostarcza także części pierwszego montażu, zarówno producentom z Korei, jak i tym z Europy. Zgodnie z filozofią firmy zawieszenia i układy kierownicze marki CTR mają dawać kierowcom jakość równą częściom montowanym w fabryce.  

CTR – doświadczenie i rozwój 

Marka CTR ciągle się rozwija, obecnie ma swoje centra badawcze w Korei i Niemczech, by lepiej dopasować ofertę także do europejskich warunków. Dzięki temu części zawieszeń, takie jak wahacze, sworznie, gumy, silentbloki, tuleje czy łączniki drążków stabilizatora CTR, zaspokoją potrzeby także kierowców w Polsce. 

Specjalizacją CTR są części do samochodów koreańskich, japońskich i amerykańskich. W przypadku marek z Europy zwykle oferta ograniczona jest do aut dzielących podwozia z samochodami z wymienionych krajów (np. w ramach koncernu Renault-Nissan-Mitsubishi czy modeli Fiata i Lancii bazujących na samochodach Chryslera czy Jeepa). Zaopatrzenie w części do samochodów z Azji i USA jest w Polsce przeważnie gorsze od oferty przeznaczonej dla samochodów produkowanych na naszym kontynencie, dlatego wszyscy właściciele aut amerykańskich lub azjatyckich z pewnością będą niezwykle zadowoleni z bardzo bogatej oferty części CTR. 

CTR ma fabryki w Europie, Azji i Ameryce, wszędzie dba o drobiazgową kontrolę jakości i przestrzeganie norm narzuconych w Korei, gdzie kultura pracy wymaga ogromnej dokładności od każdego pracownika. 

Części CTR – bezpieczeństwo i pewność na drodze 

Układy mechaniczne, do których przeznaczone są produkty CTR, mają niezwykle duże znaczenie dla komfortu jazdy, prowadzenia i bezpieczeństwa pojazdu. Zawieszenie i układ kierowniczy powinny być utrzymywane w nienagannym stanie, regularnie serwisowane i odpowiednio regulowane. Staje się to o wiele łatwiejsze z częściami CTR

Końcówki drążków kierowniczych od CTR pozwolą zachować pewne przeniesienie ruchu kierownicy na koła i będą sprawne przez wiele tysięcy kilometrów. Części zawieszeń, od wahaczy i poduszek amortyzatorów po łączniki i gumy stabilizatorów, zapewnią nienaganne prowadzenie samochodu w każdych warunkach, idealny kontakt kół z nawierzchnią i będą bez uszczerbku znosić wszystkie działające na nie siły. Dzięki temu, montując produkty CTR, zachowasz sprawność zawieszenia i układu kierowniczego przez niezwykle długi czas.  

Szeroki asortyment części do wymienionych układów pozwala na zastąpienie wszystkich ich elementów w razie potrzeby. Jeżeli chcesz, możesz mieć całkiem nowe zawieszenie, korzystając z oferty CTR. Co ważne dla wielu kierowców, w ofercie marki znajdują się nie tylko części do nowoczesnych modeli, ale także do samochodów z lat 90. i początków XXI wieku, także do takich marek jak Daewoo, Chevrolet (oddział, który przejął fabryki Daewoo po upadku) czy starszych modeli Hyundaia i Kii, mniej popularnych na polskich drogach od ich nowoczesnych następców.